A Sandberg Guitars céget 1986-ban alapította az akkor épp zongoraépítőnek tanuló Holger Stonjek és Gerd Gorzellke. Az első műhelyt egy régi gazdasági épületben rendezték be nem messze Wolfsburgtól (a Volkswagen városa) egy kis út mellett, amit “Am Sandberg”-nek hívtak.

A hosszas és vívódásokkal teli névkeresés, melynek célja egy markáns és jól hangzó név kiválasztása volt, végül eredményre vezett: a tulajdonosok meglátták utcájuk nevében - Sandberg - rejlő szépséget. A kezdetektől fogva mind Holger, mind Gerd saját basszusgitár formáikat használták és saját hangszedőket és szerelvényeket készítettek. Ezen túl saját formáik mellett megrendelésre egyedi basszusgitárokat is csináltak. A 80'-as évek végén, mikor a vállalat indult, elsődleges cél az 5- és 6-húros, átmenőnyakas basszusgitárok készítése volt, melyekhez értékes és ritka fedlapokat használtak. A 90'es évek elején a Sandberg cég növekedésnek indult és műhelyüket átköltöztették egy nagyobb helyszínre, Braunschweigbe, ahol így növelni tudták a gyártási mennyiséget, fejleszteni tudtak hangszereiken és a piac változásaira is könnyebben tudtak reagálni. Az új trendek számos új basszusgitár modell és új hangzás kialakulását idézték elő. A korábbi felsőkategóriás hifi-hangzású modellek mellett egy új szériát is megalkottak, melyet a hagyományos csavarozott nyakú felépítésre alapoztak. Az ismert basszusgitáros Ken Taylor ekkor keresgélt új hangzás után és a Sandberg felkeltette a figyelmét. Ez egy virágzó és folyamatos együttműködés kezdetét jelentette, mely végül mély barátsággá alakult. A művész signature modellje, a Basic Ken Taylor, a mai napig az egyik legsikeresebb és legnépszerűbb Sandberg modellek egyike.

A növekvő érdeklődés miatt a Sandbergnek újabb kollégára volt szüksége, aki segít a munkában, ez pedig nem volt más, mint egy CNC számítógép-vezérelt marógép. Ez a marógép pusztán a legalapvetőbb lépéseket hajtja végre a Sandberg basszusgitárok készítése során. Az ő feladata az, hogy a nyak és a hangszedők helyét, valamit a test körvonalait kialakítsa. Minden további formai alakítás, valamint a nyak megformálásának kritikus lépései továbbra is kézimunkával készülnek. Egy gép képes egy milliméter századrészének pontosságával is dolgozni, de nem képes arra, amire egy hangszerkészítő: érteni és érezni, hogy egy nyak mikor nyerte el végső formáját. A Sandbergnek jelenleg hat teljes állású alkalmazottja van, mindegyikük a basszusgitár-gyártás más és más területének specialistája. A nyak megmunkálása, a bundozás, a test formájának végleges kialakítása, a finomcsiszolás, stb. mind olyan feladatok, melyeket magasan képzett, képesített és erre specializálódott szakemberek végeznek a saját két kezükkel. Ez adja meg egy hangszer egyedi játékérzetét és "lelkét". A specializálódás, valamint a cég munkatársainak hosszú távú tapasztalatai hangszerkészítőként, illetve aktív zenészként biztosítják, hogy a lehető legjobb játszhatósággal bíró Sandberg basszusgitárok készüljenek. A cél az, hogy az első érintésre ismerős érzés fogja el azt, aki kézbe veszi.

Az új évezred kezdetén a Sandberg kifejlesztette új basszusgitár családját: a Califorina Series-t. E sorozat darabjai kiválóan egyesítik a hagyományos formákat a modern alkotóelemekkel. A Sandberg Guitars történelme során mindvégig fontos filozófiája volt a cégnek, hogy folyamatosan próbálja fejleszteni egyaránt a funkcionalitás, az anyaghasználat, a hangzás és a kivitel terén is hangszereit. A különleges, egyedi tervezésű Sandberg húrláb és a saját fejlesztésű hangszedők mellett, a további kiemelkedő minőségű alkatrészek, a szerelvények, elektronikák és hangszedők szintén német gyártók termékei; az általunk nagyra becsült Delano és Häussel cégek gyermekei. Egyéb alkatrészeket a specifikációink alapján készítik el más gyártók, ilyenek például a Glockenklang elektronikák.

Minden egyes lépés, mely ahhoz szükséges, hogy elkészítsünk egy basszusgitárt - a fa kiválasztásától, a lakkozáson keresztül az összeszerelésig - mind Braunschweig-i műhelyünkben történik. A folyamatos fejlesztések, valamint a szokatlan formákkal és anyagokkal való kísérletezések hűen mutatják a cég filozófiáját és akaratát arra nézve, hogy folyamatosan mozgásban legyen. Az innovációra számos példát találunk a Sandberg háza táján, elég olyanokat megemlítenünk, mint a LED-es megvilágítású, akril testű Plasma, valamint a különösen mélyre hangolt B E A D-hangolású basszusgitár, mely Oliver Riedel (Rammstein) számára készült, vagy a "Fishbass", ami Jan S. Eckert (Masterplan) hangszere. Számos egzotikus kivitel számít már a Sandbergnél standard-nek, úgy mint az öreg/használt hatást keltő "aged" kivitel, az arany és sterling-ezüst lemezborítású basszusgitár testek, vagy a 3-dimenziós "zebra" kivitel.